آخرین اخبار
کد مطلب: 125025
تجهيز مدارس عشاير چهارمحال وبختياري به رايانه
تاریخ انتشار : 1396/04/01 12:34:31
نمایش : 2111
رئيس آموزش و پرورش عشايرچهارمحال و بختياري از تجهيز مدارس سيار عشاير کوچرو به رايانه و شبکه اينترنت خبر داد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حاتم خالدي در گفت‌ وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: با دستور کار دولت تدبير و اميد در راستاي استفاده از خدمات آموزشي برابر، تعداد 22 مدرسه سيار و نيمه سيار عشاير کوچرو مقطع ابتدايي در مناطق ييلاقي اين استان به اينترنت متصل و از خدمات اين شبکه برخوردار شدند.

وي برخورداري دانش آموزان عشايري مقاطع مختلف استان از خدمات اينترنتي طي سه سال گذشته را يادآور شد و گفت: با تمهيدات انديشيده شده براي سال تحصيلي جديد هيچ گونه محدوديتي در سيستم سخت افزاري و نرم افزاري درآموزش و پرورش عشايري استان وجود ندارد.
خالدي همچنين ازشروع سنجش بدو ورود و ثبت نام نوآموزان عشاير استان در مدارس سيار براي سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: با برنامه ريزي انجام شده دانش آموزان ثبت نام شده با شروع کوچ پاييزي و استقرار در مناطق قشلاقي ادامه تحصيل خود را در استان خوزستان سپري خواهند کرد.
رئيس آموزش و پرورش عشاير چهارمحال و بختياري از راهيابي مدرسه دخترانه شبانه روزي عشاير منطقه «دوپلان مشايخ» شهرستان اردل در رشته هنرهاي آوايي (سرود) به مرحله کشور درهفته جاري را يادآور شد و گفت: گروه سرود عشايري برگزيده اين استان در تابستان امسال با گروه سرود برتر 10 استان عشايري کشور رقابت خواهند کرد.
خالدي تعداد دانش آموزان عشايري استان در مقاطع مختلف تحصيلي را 165 مدرسه عشايري و 2 آموزشگاه شبانه در شهرستانهاي اردل و سردشت لردگان اعلام کرد و گفت: تعداد 7500 دانش آموز در سه مقطع تحصيلي و در 165 باب واحد آموزشي عشايري به تحصيل اشتغال دارند.
استان چهارمحال و بختياري با داشتن 143 هزار نفر جمعيت عشايري و يک ميليون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومين استان عشايرنشين کشور است.

خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشار: جهانبخش صفري
6199/6021

 

 
انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس